Ebook ako nový spôsob zhodnotenia novinového obsahu

V mojom článku spred mesiaca som vyjadril potrebu, aby Calibre bežalo niekde na serveri, a mne chodili na čítačku vygenerované ebooky z webov bez toho, aby som zapínal PC.

Odvtedy sa rozbehli v testovacej prevádzke minimálne dve služby, ktoré mi moje želanie vedia splniť. Britský kindleman.com prevzal všetky zdieľané Calibre recepty na weby (problém s autorkými právami). Český Kindly.cz sa sústreďuje na české a slovenské weby, pričom poskytuje len tie, ktoré s tým súhlasili.

Ako by k takýmto aktivitám mal postaviť vydavateľ?

Prísne vzaté, prichádza o návštevnosť webu, takže by mal proti takýmto aktivitám bojovať.

Výhod je však oveľa viac:

1. E-book je bližšie k tlačenému médiu ako web. Vítané sú dlhšie, analytické články, nielen webové šplechy. Podstatné hlavne pre magazíny.

2. Je pre čitateľa  použiteľnejší ako pdf tlačených vydaní napchaný do flashových čítačiek, ktoré sa vydavatelia snažia spoplatňovať.

3. Reklama je podobná tlačenej verzii, ktorú noviny vedia predávať.

4. Je ho jednoduchšie spoplatniť. Dostanem do čítačky vydanie balíku článkov, ktorého hodnota mi je jasná a som zvyknutý zaň platiť.

5. Výroba je výrazne jednoduchšia ako rôzne natívne aplikácie pre smartfóny.

Je podstatné, aby vydavatelia mali prístup k skriptu, ktorý generuje ebooky, aby tam vedeli pridať svoju reklamu. Môžu ísť vlastnou cestou (z českých tak robia alebo plánujú zive.cz, lidovky,novinky a idnes.cz) alebo využiť agregátora, napríklad spomínaný Kindly.cz.

Ktovie, možno sa v budúcnosti dočkáme aj univerzálneho reklamného systému, ktorý bude automaticky pridávať reklamu do ebook verzií časopisov. Technicky by to nebol až taký problém.

Posted April 18th, 2011 in Internet, Médiá. Tagged: , , , .

Comments are closed.