Dobieha slovenský twitter v počte followerov facebook?

V apríli 2010 som riešil, či existuje korelácia medzi počtom fanúšikov firemných stránok na twitteri a facebooku.

Na konci roka 2010 som tabuľku doplnil o čerstvé údaje, ktoré by mohli dať aj odpoveď na otázku z nadpisu.

Dobieha slovenská firemný twitter počtom užívateľov facebook? Ak áno, ako rýchlo?

Najprv však kritériá, ktoré sa nemenili od minulého porovnania. Zaradené boli firemné účty (vrátane médií), ktorých dominantným jazykom bola slovenčina. V prípade twitteru som vyradil účty, ktoré mali pod 100 followerov (napr. @TriadSK  s 99 followermi :-)) alebo ktoré mali výrazne viac following ako followerov.

Účelom nebolo porovnanie konkrétnych účtov a preteky, kto ich nazbieral viac. .

Tu je tabuľka pôvodne sledovaných účtov s doplnenými údajmi za december:

Twitter Účet Twitter April Facebook April Twitter December Facebook December
martinus_sk 227 21911 735 42916
tatrabanka 156 1092 328 2280
mbanksk 186 1479 283 2116
websupport_sk 158 1127 481 2030
brloh 133 4613 241 9471
etrend_SK 243 1179 807 3772
denniksme 1071 23260 2280 42629
stranaSAS 415 37351 745 86155
radioFM 1238 20608 1976 35963
a4nultypriestor 190 1863 417 2848
jankohrasko 182 2798 236 4832

.

Pár poznámok.

mbank a Tatrabanka svorne spolu.Ak som pri minulom porovnaní vypichol takmer rovnaký FB-twitter pomer medzi jedinými dvoma bankami v porovnaní, teraz je možné pozorovať aj takmer identický percentuálny nárast.

Na facebooku zasa stále chýbajú aktívne tvítujúce média ako cas.sk a pravda.sk.

Etrend.sk začal aktívne pracovať s hlavnou stránkou na facebooku (predtým len eTrend financie).

Rádio FM “rebrandovalo” názov účtu z efemko na radioFM a chce sa viac sústreďovať na twitter na úkor facebooku.

Mobilných operátorov v zozname opäť nenájdete. Twitter ich na rozdiel od českých kolegov neoslovil. T-com ho používa len ako kanál pre novinárov @T_Presscentrum, Orange a T-mobile pre svoje menšie projekty- @tmusiccity, @orangebiznisforum, ktoré zrejme nie sú manažované in-house.

Priemerný počet fanúšikov sledovaných facebook stránok stúpol za 7 mesiacov v priemere o 97 percentuálnych bodov. Twitter followerov pribúdalo len o niečo rýchlejšie, s nárastom 119%.

Vzhľadom na to, že Facebook likerov firemných účtov je stále 25x viac, na nejaké dobiehanie Facebooku to teda zatiaľ nevyzerá. Týmto tempom by sa tak stalo asi o 6 rokov.

Keďže prišlo k absolútnemu nárastu, kritériá nad 100 twitter užívateľov už splnilo oveľa viac firiem, ktoré sú zobrazené v tejto tabuľke.
(Je preto aj možné, že som na viac z nich zabudol)

Twitter Účet Twitter December Facebook December
kuultur 437 1052
hnonline 346 20255
citylife_sk 413 5290
zajtrask 194 579
windowsblog_sk 367 1745
Zivesk 201 734
mobilmania_sk 130 407
medialne 401 2162
kompotsk 120 1198
HPSlovakia 186 24848
BA_kraj 205 1239
paravanSK 140 409
AIMSR 239 266
novycasSK 585 32070

P.S. doplnený FB NovýČas

A na záver obligátny graf.

Posted December 15th, 2010 in Internet, Marketing, Médiá. Tagged: , , , , , .

Comments are closed.