Šesť marketingových anti-rád ako zachrániť Rádio FM

Minister kultúry a cestovného ruchu Krajcer považuje Rádio FM za rovnaké ako ďalších 20 komerčných rádií na slovenskom trhu a preto ho odporúča zrušiť.
Vedenie rádia teraz možno začne nejaké záchranárske práce, bude porovnávať playlisty s Fun rádiom a Rádiom Expres, dokazovať,že hrajú len alternatívnu hudbu a nikdy Desmod a No Name a pod.
Chyba.

Jedinou vecou, ktorú tu treba zmeniť je marketing. Len tak sa môže Rádio FM stať  plnohodnotným verejnoprávnym médiom.
Tu je pár jednoduchých marketingových rád, ktorými môže rádio FM tento status veľmi rýchlo dosiahnuť:
  1. Vlastná stránka, vlastný dizajn pod svojou doménou- ZRUŠIŤ
    Ostatné stanice SRo sú schované pod veľkou doménou www.rozhlas.sk. Načo vytŕčať z radu, treba sa zaradiť k ostatným. Najlepšie pod novú doménu Slovenský Rozhlas A Televízia (srat.sk je ešte voľná  je už obsadená, via @ZuzanaUrbanova)
  2. Facebook stránka-ZRUŠIŤ
    Aktívne pracovať s poslucháčmi na Facebooku, to robia len komerčné médiá. Verejnoprávna stránka, ktorá prekročí 200 fanúšikov, je podozrivá. Koľko to má Rádio FM? 33-tisíc? Za tým musí byť komercia. Slovenská televízia nemá vôbec facebook stránku, a aká úspešná tvorivá dielňa to je.
  3. Vlastné Twitter konto. TwiČo? ZRUŠIŤ
  4. iPhone aplikácia- také majú u nás len bulvárne médiá a Trend-ZRUŠIŤ
  5. Podcasty-stačia tie automaticky generované. Nevadí, že kvôli zlému timingu je z 30-minútovej relácie počuť len prvých 15. Máme ich na stránke a to stačí! Publikovať relácie len na internete a skôr ako budú odvysielané? Čistá komercia, nehodná verejnoprávneho média. Príkladom nech nám je STV. Najpopulárnejšiu produkciu posledných čias-Kriminálka Staré mesto do archívu jednoducho nedáme. Nech si to tam dáva Česká televízia (ale len pre Českú republiku).
  6. RDS- Prečo Rádio FM (podobne ako komerčné stanice) ukazuje, akú reláciu a skladbu práve hrajú? ZRUŠIŤ (z technických príčin). Pre verejnoprávne média stačí jedna veta, ktorú netreba meniť. Napríklad tieto teplé slová Rádia Devín: Umelecký program s prevahou vážnej hudby a umeleckého slova.

Po aplikovaní týchto zmien sa Rádio FM stane skutočným verejnoprávnym médiom, ktoré nikoho nebude trápiť ani zaujímať.

Môže pokojne prežívať na rádiových vlnách bez toho, aby ani náhodou neoslovila mladých ľudí, hľadajúcich alternatívu ku komerčným staniciam.

Marketing by sa mal ďalej obmedziť len na bartrové publikovanie imidžových posterov v spriatelených bulvárnych médiách a vysielanie reklamy na basketbalový tím Dobrí Anjeli Košice.


Posted October 13th, 2010 in Marketing, Médiá. Tagged: , , , , , .

Comments are closed.