TV program na internete- čo ďalej?

Aj u nás sa začína hýbať ponuka internetových TV programov. Priznám sa, že mi zanedbávanie servisných stránok na veľkých weboch bolo trochu záhadou. Jasné, monetizácia je asi dosť ťažká, ale pre niektorých je aj teraz možné s minimálnou snahou dosiahnuť celkom slušnú návštevnosť.

Napríklad najúspešnejší z auditovaných tv-program.sk má okolo 40 tisíc reálnych užívateľov denne, program na markíza.sk asi o polovicu menej, programy.pravda.sk asi 4 tisíc. A to funkcionalita prvých dvoch je skutočne minimálna, jednoducho tv program. Na druhej strane, na sme.sk a cas.sk odkaz na programy ani nenájdete. Ak ich aj majú, sú zakopané niekde hlboko v štruktúre webu.

Pozn.Aj preto som sa trochu pohrával s myšlienkou pustiť sa do niečoho podobného, ale biznis model by sa lepšie vymýšľal so silným hráčom za chrbtom :-).

Vo svete pritom webové služby okolo programov začínajú byť novým hype, s pekným novým chytľavým názvom Event-based services. Pozrite si napríklad Miso alebo Philo. Asi najkrajší z týchto start-upov, HotPotato.com bol nedávno kúpený Facebookom. Ani jeden z uvedených nie je klasický TV program, skôr ide o sociálne siete a user-generated obsah postavený okolo toho, čo práve ide v televízii. Väčšinou v modeli, ktorý je opajcnutý z geolokačných služieb ako sú Foursquare a Gowalla. Integrovať tv a web obsah aj s klasickým programom chce napríklad Clicker.

Kde inde by malo fungovať odporúčanie priateľmi než pri TV programe?

Na jednej strane teda máme u nás program, kde je vrcholom dokonalosti vysortovanie TV staníc, ktoré ma zaujímajú. Na druhej strane je trendom obsah generovaný užívateľmi, ktorí chcú komentovať, čo práve pozerajú. Komentoval som to už na twitteri:

[blackbirdpie url="http://twitter.com/braque/status/22208668425"]

A neskôr som sa o tom viac rozpísal v tomto článku.

Prichádza zmena

Zoznam.sk spustil svoju novú službu tvister.sk, ktorá sa ako prvá u nás snaží tieto dve veci spojiť s ambíciou dosiahnuť do roka 100 tisíc RUest mesačne. Ide len o lokalizovaný produkt materskej firmy z Nemecka, takže vývoj asi ani nebol veľmi drahý.

Páči sa mi horný box s Práve teraz (podobný ako má Clicker), inak je to dosť chaotické, preplnené fíčurami, ktoré by tam nemuseli byť. Zároveň tam chýbajú elementárne veci (napr. mobilná verzia a Facebook Connect, ak mám spomenúť len pár).

Aj preto je ring stále voľný.

Chytí sa niekto ďalší?


P.S.Pre zaujímavosť, pozrite si aj výsledky mojej twitter ankety na otázku, aký zdroj pre TV program používate.

P.S.2 Moje testovacie konto na Clickeri, ak by ste sa chceli pripojit- http://www.clicker.com/profile/bra/

Posted September 17th, 2010 in Internet, Médiá. Tagged: , , , , .

Comments are closed.