Dva (mikro)trendy konzumovania TV obsahu, ktoré televízie ignorujú

Nahradí televíziu internet?  Alebo ostanú televízie v podobnej situácii ako rádiá, bežiace pri inej práci niekde v pozadí. Pozrime sa na dva trendy konzumovania televízneho obsahu.

1. Internet do TV. Televízne prijímače a prídavné boxy začínajú obsahovať viac možností, ako konzumovať obsah, ktorý je unikátny na internete, priamo v televízore. Nie je to žiadna novinka, na spočítanie existujúcich technických riešení by mi nestačili ani prsty dvoch rúk. Žiadna platforma zatiaľ nevyhrala, aj napriek záujmu veľkých hráčov-Windows Media Center, GoogleTV, AppleTV. (Osobne sem-tam používam na PC softvér Boxee.tv s peknými socializačnými funkciami, ale o tom snáď niekedy inokedy).

Nevyhnutnou podmienkou pre všetky takéto riešenia je snaha o jednoduché ovládanie (aby to zvládal aj diaľkový ovládač) a skôr dôraz na video obsah ako text.

2. Druhým trendom je duálne používanie, TV/video obsah v pozadí a webové (primárne textové) služby ako facebook a twiter na zariadení v rukách (telefón, iPad, netbook). Televízia ostáva dôležitá asi na úrovni, ako je aj teraz dôležité rádio pri šoférovaní.

Počas nedávneho futbalového zápasu pribudlo k článku na sme.sk viac ako 300 komentárov o danom zápase, všetko ľudia, ktorí pozerali a pritom prispievali do komentárov. Komentáre na facebook stránkach k programom ako Talentmánia a Česko-Slovensko má talent som počas ich konania ani nepočítal.

Na záver otázka. Máte pocit, že sa naše televízie snažia zachytiť niektorý z týchto trendov? Ako?

Posted September 4th, 2010 in Internet, Marketing, Médiá. Tagged: , .

Comments are closed.