Buzzhunter chce u nás rozbehnúť Word of Mouth

Keď som nedávno písal o marketingových taktikách kocúra v čižmách, spomenul som aj seeding, ktorý patrí medzi Word of Mouth (WoM) metódy. Nový projekt Buzzhunter.sk chce rozbehnúť práve služby pre WoM marketing u nás.(Pozor, nemýľte si so službami pre hromadné zľavy, toto je  iný model)

Keďže tento blog je primárne o marketingu, nemohol som sa vyskúšaniu Buzzhuntera vyhnúť.

Začiatkom augusta som bol na twitteri zvedavý, ako sa u nás chytí táto služba, ktorá si len musí vytvoriť dopyt.

[blackbirdpie url="http://twitter.com/braque/status/20565224355"]

Nemal som obavy ani tak o záujem konzumentov, veď kto by nechcel niečo dostať zadarmo. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že po prvom mesiaci Buzzhunter ohlasuje viac ako 300 registrovaných buzzhunterov.  Počet zrejme bude rásť s počtom zaujímavých kampaní.

Skôr ma zaujímalo, či sa nájde dostatočný počet klientov, ktorý tento kanál budú chcieť skúsiť. Pre marketéra je to zaujímavá možnosť, ako si otestovať záujem o svoje služby alebo produkt na širšej klientskej báze. Taká širšia focus group na poloverejné testy. Je to zároveň jednoduchšie, ako by si takúto skupinu mala vytvárať firma sama.

Okrem spätnej väzby je pridanou hodnotou takejto služby aj generovanie šumu (buzz) o novej ponuke. Ale tu by som bol skeptickejší, počet influencerov v skupine testerov asi nebude príliš veľký a na malom Slovensku sa títo dajú osloviť aj jednoduchšie.

Kto je teda typický firemný zákazník?

Asi vám povedia, že všetci. Ale predsa len, ak sa pozrieme na americkú (možno) inšpiráciu bzzagent.com, podobné služby fungujú hlavne na otestovanie FMCG produktov (napr. kozmetika), prípadne na pozvánky na vyskúšanie nových služieb. Zatiaľ si ale, aj vzhľadom na krátky čas existencie, vedie Buzzhunter v počte kampaní prekvapivo dobre.

Či to bude stačiť na slovenskom trhu na prežitie, uvidíme.   Každopádne držím palce, napokon, byť v takejto skupine by malo byť ambíciou každého early adoptera.

Minimálne, aby vedel, o čom sa hovorí, čo sa deje.

Posted September 29th, 2010 in Internet, Marketing. Tagged: , , .

Comments are closed.