Kocúr v čižmách ako marketér- tri marketingové taktiky

Dlho som rozprávku o Kocúrovi v čižmách nemal rád. V príbehu o vychytralom podvodníkovi, ktorý sa stal kráľom a získal princeznú, mi chýbal etický rozmer.

Až nedávno som pochopil, že nejde ani tak o podvod a že Kocúr v čižmách bol vlastne geniálny marketér. Tu sú tri marketingové taktiky, ktoré úspešne použil.

Najprv náčrt situácie, celý príbeh nájdete inde.
Tomášovi sa z dedičstva veľa neušlo. Fungujúci, aj keď nerastúci
cash cow biznis- mlyn a oslíka- dostali starší bratia. Tomáš sa musel pustiť do nového podnikania. Na rozdiel od svojich bratov si dal poradiť od svojho marketingového riaditeľa- kocúra. Podobne ako Henry Ford sa rozhodol investovať svoje posledné peniaze do marketingu.

1) Branding

Začali s budovaním značky. Hovoriaci kocúr je už sám o sebe dosť špecifický, ale kocúr sa rozhodol ešte vizuálne podporiť tento imidž a nechal si ušiť červené čižmy a plášť. Oplatilo sa, len vďaka svojmu excentrickému imidžu sa dostal cez stráže až ku kráľovi.

2) Seeding

Kocúr začal nosiť ulovené prepelice kráľovi. Poskytol ich zdarma. Vedel, že to je hlavne investícia do budúcnosti. Taktika sa volá Seeding. Keď chcete rozbehnúť systém, dajte budúcim zákazníkom na vyskúšanie niečo málo zdarma. Facebook poskytuje niekoľko kreditov zdarma, aby rozbehol svoj platobný systém, v časopise nájdete pribalené vzorky krémov a parfémov, a pod.

3)Focus on your niche

Stretnutie so zlým čarodejníkom je príkladom marketingových stratégie. Čarodejník najprv skúsi využiť svoju dominantnú pozíciu na trhu (zmení sa na leva). Keď to nepomohlo, snaží sa prispôsobiť a zopakovať metódy konkurencie. Ale je priveľký a málo flexibilný, nepodarí sa mu to. Keď sa premení na myš, kocúr ho zhltne a získa celý trh pre seba.

Poučenie- Nevadí, že ste malí. Sústreďte sa na svoj core biznis, kde máte konkurenčnú výhodu a máte šancu obstáť aj pri silnejšom a väčšom konkurentovi.

Nájdete v tejto prípadovej štúdii aj ďalšie marketingové taktiky?

Zdroj obrázku: http://puss-in-boots-trailer.blogspot.com/

Posted August 18th, 2010 in Marketing. Tagged: .

Comments are closed.