Foursquare ako marketingový nástroj-použitie na Slovensku

Location-based služby (LBS) sú mnohými pasované za nástupcov súčasných sociálnych sietí (Facebook, Twitter, a pod.). Medzi najpopulárnejšie LBS v súčasnosti patria Foursquare.com a Gowalla.com.

U nás je Foursquare ešte v plienkach, v Čechách je aktuálne podlľa Elišky Hutníkovej (@eliskah) okolo 1500 užívateľov, slovenských teda možno do 400.

Je to však rastúca služba a o rok to už možno bude zaujímavé (a možno nie a ostane to ako hračka pre hŕstku geekov).

Vyskúšal som marketing na foursquare v praxi.

Ak je to pre vás nová téma, na poslednom Barcampe v Brne venoval Martin Hassman (@hassmanm) možnostiam marketingu na Foursquare celú prezentáciu (slajdy, video). Odporúčam si pozrieť.

Rozhodol som sa, že niekoľko marketingových postupov na foursquare využijem aj ja. Testovacím balónikom bola po augmented reality opäť Bratislava-AudioTour.com.

1. Tipy a tagy- najjednoduchším spôsobom je pridanie tipu do už existujúcej populárnej lokality (venue),  alebo otagovať vlastnou značkou, napríklad ako tu (trvalo pár dní, kým sa tagy objavili v ich vyhľadávaní)

2. Add venue- Vytvorte si svoju vlastné miesto (napr. sídlo vašej firmy). Aj názov môže byť reklamný nosič. Pridávať venues môžu všetci registrovaní užívatelia. Pre moje účely je škoda, že nejde pridávať celé výlety (trips), prepájať sa dajú jedine tagmi alebo názvami. Gowalla tours umožňuje, ale sú viditeľné len pre priateľov v sieti, čiže nepoužiteľné na marketing.

3. Claim ownership- keď vytvoríte svoje venue, je dobré sa aj stať jeho vlastníkom, aby ste mali prístup k štatistikám a mohli vyhlasovať promo akcie. Foursquare vlastníctvo overuje na základe Google registra, ale tam by ste sa mali pridať tak či tak. Overenie trvá rádovo v týždňoch (ja som zatiaľ ani po 3 týždňoch nedostal odpoveď ).

4. Promo akcie- aj keď nie ste oficiálnym vlastníkom lokality, môžete vymyslieť, ako odmeniť návšteníkov alebo starostov tohto miesta. Ja som napríklad vyhlásil súťaž, kde prvý starosta určenej lokality (Primaciálny palác v Bratislave) získa download zdarma dvoch súvisiacich trackov Bratislava Audio Tour . Paradoxne, je to zrejme vôbec prvá foursquare výherná promo akcia na Slovensku.

Po čase sa skúsim vrátiť k výsledkom, ale nič veľké asi zatiaľ očakávať netreba. Medzitým môžete komentovať nápad a exekúciu. Majú takéto akcie zmysel? Budúcnosť?

Comments are closed.