Skúška na manipuláciu volieb sa podarila

Ako zmobilizovať nerozhodnutých voličov, aby prišli voliť? Napríklad tým, že sa tesne pred voľbami vypustí šokujúca správa, ktorá ľudí vyburcuje k akcii. Nie je podstatné, či je pravdivá. To sa vysvetlí až po voľbách, a vtedy to už je všetkým jedno. Ako však dostať správu k ľuďom? Ak nemáte podchytené tradičné médiá, jednou z možností je internet.

Návod na použitie:

1)      Presvedčte blogera s autoritou, aby uvedenú správu uverejnil. Najistejšie je, ak je to blog priamo na niektorom zo stránok zavedených médií, napr. blogy.etrend alebo blog.sme. Sú čítané a zároveň indikujú menom prevádzkovateľa hodnovernosť informácie.  Ich články automaticky preberajú ďalšie menšie portály. 

2)      Ak má správa dostatočný virálny potenciál, prerazí cez vybrali.sme na titulku sme.sk. Dôležité je, aby nosná informácia bola už v nadpise, tak ju absorbujú aj ľudia, ktorí na ňu nekliknú. Môžete dokonca pôvodne opatrnejšie znenie správy (otáznik na konci, “údajne”, a pod.) zradikalizovať, nikto to už overovať nebude.

3)      Najlepší čas je piatok  alebo sobota. Tradičné médiá sa chytia témy a potvrdia ju alebo vyvrátia nikedy v pondelok popoludní alebo utorok.  Máte teda minimálne tri dni slávy pred sebou. 

A ešte niekoľko otázok k postupu od rýpačov:

  • Ako presvedčiť blogera s autoritou, aby to uverejnil?  Blogeri majú vo všeobecnosti nastavené iné kritériá pre autocenzúru. Overovanie z viacerých zdrojov medzi ne nepatrí už od prípadu Moniky Lewinskej. Ak je bloger zároveň aj politik, malo by to byť ešte ľahšie.
  • Nezastavia uverejnenie informácie v redakcii spoločnosti, ktorá prevádzkuje blogsystém? Nie. Prejdú aj úplne anonymné, nepotvrdené klebety.   
  • Ako presvedčiť ľudí, aby zahlasovali na vybrali.sme? Múdrosť más neexistuje. Ak je to dostatočne protivládne, ľudia zahlasujú. Nikto z hlasujúcich to nebude overovať. 

Chcete dôkaz? Pozrite si napríklad tento čerstvý príklad. Je nepodstatné, či má ten anonymný e-mail pravdu alebo nie. Vyšsie uvedený postup zafungoval a ak sa nič nezmení, bude fungovať aj nabudúce. Či už ako provokácia z jednej strany alebo mobilizačný prvok z druhej.

Posted January 18th, 2010 in Internet, Marketing. Tagged: , , , .

Comments are closed.