Nová Vinea je horšia. Vadí to niekomu?

Keď takto pred rokom kupovala Kofola Vineu, páčilo sa mi to. Líder na trhu nealko nápojov postupoval podľa klasickej marketingovej poučky. Nemohol Vineu poraziť so svojím TopTopicom, tak ju radšej ovládol. Riaditeľ pritom sľuboval, že sa nezmení chuť ani obal. Možno to aj bol pôvodný úmysel, ale realita po roku je bohužiaľ iná.



Nová Vinea vyrábaná v Rajeckej Lesnej je iná
- sladšia a umelšia, jednoducho chuťou rovnaká ako jej neúspešný predchodca TopTopic. V obchodoch máte ešte šancu nájsť obe, takže môžete porovnať. Jediný viditeľný rozdiel je na nálepke- stará Vinea sa vyrábala v Pezinku. Neviem, či táto zmena je produktový zámer, ktorý vyplynul z prieskumov a focus grúp alebo technologické obmedzenie presunutej výroby. Je ale jasné, že v Kofole si sú zmeny vedomí, a aj preto v marketingovej kampani zdôrazňujú pravý opak- žiadna zmena sa nestala, Vinea ostáva sama sebou od roku 1974.

Z marketingového hľadiska bude zaujímavé sledovať, ako to prijmú zákazníci.

Je Vinea len obľúbená retro značka (brand), ktorá si pri dobrej kampani udrží, či dokonca zvýši popularitu, aj keby bola vo fľašiach cukrová voda?

Alebo išlo kupujúcim skutočne o chuť, a preto ju teraz prestanú kupovať?

Porovnateľný substitút na trhu nie je, všetky ostatné hroznové nápoje sú podobne (aj keď lacnejšie) umeliny ako TopTopic a nová Vinea, takže to bude ťažká voľba.

Ja som v tomto pesimista. Ľudia sa radi nechávajú oblbnúť. Ale uvidíme na konci roka.

Update: Komentáre k tomuto článku sú uzavreté. Ak máte potrebu sa k tejto téme vyjadriť, urobte to tu

Posted April 19th, 2009 in Marketing. Tagged: , , .

Comments are closed.