Ako zvýšiť stonásobne návštevnosť webovej stránky (Twitter efekt v slovenských podmienkach)

Minulotýždňové ťaženie môjho článku o Vinei môže byť dobrou príležitosťou na malú analýzku, či aj na Slovensku existuje niečo ako Twitter efekt.
Twitter (Slashdot, Digg,Facebook, atď.) efekt spočíva v tom, že sa linka na váš blog dostane na niektorú z uvedených služieb a spôsobí nárazovo masívny nárast návštevnosti. V rámci diskusie sa aj rieši, či je to dobré a že to môže vašu stránku položiť, ale mňa teraz skôr zaujímajú pozitívne stránky tohto efektu. Je možné na Slovensku niečo také dosiahnuť a ktorú službu na to použiť?

Návštevnosť tohto blogu sa vďaka Vinea článku počas dvoch dní po publikovaní článku zdvihla stonásobne. Najprv sa pozrime, kde všade sa linka na článok objavila:

  • začal to môj skromný tweet s tinyURL linkou.
  • Posmelený reakciami Twitter prenasledovateľov som článok pridal aj na vybrali.sme.sk a podporil to ešte jedným tweetom s linkou na vybrali.sme.
  • Minimálne jeden fPriateľ  s asi 300 priateľmi článok zalinkoval z facebooku.

No a teraz sa pozrime na logy z Google Analytics, odkiaľže tí čitatelia na blog prišli-

  1. vybrali.sme.sk- 6600 návštev,
  2. direct- 500 návštev,
  3. facebook- 110 návštev,
  4. twitter.com-1.
    Samozrejme, twitter číslo je očividne nesprávne, ale to súvisí s tým, že eviduje len návštevníka, ktorý klikol priamo z webového rozhrania. Prístupy z twitter aplikácií sa väčšinou počítajú do direct prístupov. Existuje pár spôsobov, ako ich zisťovať, ale v tomto prípade a ex post sa zrejme už nedajú použiť. Ja by som odhadol prístupy z twitteru pri mojich 39 followeroch maximálne na 100 návštev.

Návštevy z vybrali.sme.sk teda vedú viac ako desaťnásobne. Hlavne preto, že sa článok pomerne rýchlo dostal na titulku. Takže sa zdá byť rozhodnuté, vybrali.sme efekt je očividne najsilnejší v porovnaní s Twitterom a Facebookom.

Keď sa ale pozrieme na príčiny, netreba odpisovať ani Twitter. Minimálne polovica z prvých desiatich registrovaných hlasujúcich prišla na vybrali.sme z twitteru (keďže followujú môj kanál). Práve oni pomohli k tomu, aby článok na vybrali.sme nezapadol medzi linkbuildermi a tapetármi s jedným hlasom a spolu spustili motýlí efekt. Mimochodom, v tom istom čase otestoval silu Twitteru aj Embuck s článkom Vianoce, šalala s veľmi podobným výsledkom.

Posted April 28th, 2009 in Internet, Marketing. Tagged: , , , , .

Comments are closed.