Twitter pre internú komunikáciu sa volá Yammer

Nájsť efektívny spôsob internej komunikácie v rámci väčšej firmy s povedzme 200 a viac zamestnancami je často problém. Hlavne ak sa už nechceme spoliehať len na e-mail a telefón, ale chceme využiť moderné spôsoby pull marketingu, ako sú twitter alebo nový facebook (čo je takmer to isté :-).

Oba sú viac alebo menej otvorené, čo ide proti princípu INTERNEJ komunikácie. Ak odpoveďou na facebook by mohli byť mikrokomunity, alternatívou twitteru pre vnútrofiremný svet by mohla byť služba Yammer.

Yammer funguje na úplne rovnakom princípe ako Twitter. Užívateľ si vyberá, koho mikroblogy chce followovať, navyše tu dokonca na rozdiel od Twitteru fungujú aj skupiny (Groups) a threads. Je možné pridávať aj RSS kanály. Mikroblog nie je obmedzený na počet znakov a podporuje aj pridávanie príloh.

Obmedzenia sú spojené len v spojení s uzavretosťou- do firemnej siete sa je možné zaregistrovať len s e-mailovými adresami s povolenou doménou. Služba je prevádzkovaná u poskytovateľa (software as service), čo môže byť výhoda aj nevýhoda. Výhodou sú nulové vstupné investície a ani nemusíte byť v lokálnej sieti, aby ste sa dozvedeli, čo je nové, na druhej strane je tu vyššie riziko úniku informácií. Ale toto nevidím ako zásadný problém, keďže sa nedá očakávať, že bude yammer slúžiť na tie najdôvernejšie veci, skôr ako spôsob, ako posunúť v rámci firmy veci, o ktorých sa neoplatí (interne) blogovať.

Dostať sa k správam môžete na yammer.com, e-mailom, ale aj vo forme zásuvného modulu do firefoxu, desktopovej Adobe Air aplikácie, Blackberry a iPhone aplikácie, alebo cez integráciu do iných IM systémov (ja som otestoval napríklad Gtalk). Celkom pekne funguje aj prepojenie s twitter kontom pre prípady, že chcete preposlať odkaz z jednej siete do druhej. Základná služba je zdarma, platiť musíte, len ako chcete dodatočné administrátorské možnosti.

Na Slovensku bude táto služba hitom, až keď sa presadí Twitter (ak vôbec niekedy). V takom prípade ale je určite zaujímavým riešením, ako twítovať pre uzavretú firemnú komunitu väčších firiem a s možnosťami, ktoré by som ja osobne rád uvidel aj na veľkom Twitteri.

Posted March 24th, 2009 in Internet, Marketing. Tagged: , , , .

Comments are closed.