Barcamp 2 za nami. Aký bol?

Je sobota večer a ja som celý deň strávil na druhom bratislavskom Barcampe.

Stálo to za to? Asi áno, aj keď nie úplne na sto percent. Ale poďme k detailom.

Očakávania:
Priznám sa, pred začiatkom som bol dosť skeptický. Na rozdiel od prvého stretnutia bolo dlho o akcii až príliš ticho. Twitter konto ožilo až piatok večer, prihlásené prezentácie pribúdali pomaly, dvojitá registrácia na facebooku aj na barcamp.sk asi tiež nepomohla k prehľadnosti. Aj preto moje prvé príjemné prekvapenie- ľudí bolo dosť, prišli aj známe mená.

Priestory:
Asi sa zhodnem aj s ostatnými komentármi, že inak pekné priestory Gopasu asi nie sú najvhodnejšie na takýto počet účastníkov. Nebolo veľmi kde pokecať a “networkovať”, pretláčali sme sa na chodbe, alebo sme vbehli do niektorej z tried. Naopak, bolo fajn, že na rozdiel od minulého roka nebol jeden veľký mainstage, kde sa síce prezentovalo, ale nediskutovalo. Tentokrát boli prednášky rozdelené do 4 menších, relatívne rovnocenných priestorov, ktoré umožňovali lepšiu diskusiu.

Program:
Nemôžem hodnotiť celý program, ale z toho, čo som videl, som spokojný tak na 70%.

1.prezentácia:
Aplikácia “Pull” Marketingu pri distribúcii firemných správ (a ako získať na stránku kvalitný obsah- zadarmo a legálne)
Prvú prezentáciu som mal ja :-), takže ju nechám hodnotiť iných. Na ospravedlnenie musím povedať, že som ju staval do tématického bloku o PR, takže tí, čo čakali trochu viac teórie o pull marketingu všeobecne, možno nedostali úplne to, čo čakali. Poučenie do budúcnosti- možno má zmysel pridať nabudúce aj trochu všeobecnejšiu prezentáciu o princípoch marketingu pre nemarketérov. Naopak, dve príjemné prekvapenia. Účasť pri ostrej konkurencii ostatných prednášok bola super, nebolo kde sedieť. Výborná bola aj diskusia, mojich desať slajdov sme riešili viac ako hodinu. Oceňujem hlavne adresnú spätnú väzbu od firiem a píáristov z jednej strany a novinárov z druhej o tom, čo by ešte chceli aj na informuje.com vidieť. Pre ostatných, pridáme aj trochu viac informácií o možnostiach použitia a exportu správ na iné weby.
Druhé poučenie-GoogleDocs je dobrý na kolaboratívnu tvorbu materiálov, vrátane prezentácií, ale k powerpointu má stále ďaleko. Ovládať tú istú prezentáciu na dvoch obrazovkách s rozdielnymi náhľadmi sa mi nejako nepodarilo rozbehať.

2. prezentácia- ??
Pôvodne plánovaná vypadla, tak sa tam J.Sifra snažil zaplátať hodinku. Nie veľmi to vyšlo. Už som však múdrejší, čo sa týka presného dátumu, kedy prišla na Slovensko kríza (minimálne do hláv ľudí)- 14.9.2008

3. prezentácia- Martin Botťánek -Content a Search, mixujeme úspechCase study jednej PPC kampane od Microsoftu. Celkom fajn diskusia, aj keď pre mňa nič skutočne revolučné. V sumáre, na niektoré kampane je lepší eTarget, na iné Google. Nikto nemá (alebo nepriznal) nejaký zlatý rez budgetu medzi týmito dvoma.

affiliate marketing

affiliate marketing

4. prezentácia-Peter Horník – Affiliate marketing – tovar, služby.
Zaujímavá prednáška, pri ktorej nestačila hodina. Vyriešili sme, aký affiliate by mal robiť eTrend :-), a plno ďalších vecí. Peter sľubuje spustiť niečo nové tento rok, tak uvidíme.  

5. prezentácia Dušan Šimonovič – Najčastejšie chyby v prístupe k médiám (PR z druhej strany barikády – z médií).

Pre mňa zaujímavé, aj v súvislosti s mojou prednáškou. Dušan ukázal na časté chyby firiem. Okrem iného aj spomenul, že novinári majú radi agregačný hub PR správ. Dobrá správa pre informuje.com. Okrem toho padla aj asi prvá otázka od virtuálneho návštevníka (sledujúceho cez huste.sk live stream). Vymenovaniu najlepších a najhoršich PR firiem sa však Dušan diplomaticky vyhol.

Ostatné sa stihnúť nedalo, tak snáď nabudúce.

Ramblingy:

  • možno čoskoro pribudne informuje.com na Slovensku konkurencia. Sme len radi, že niekto ďalší tiež identifikoval potrebu takejto služby.
  • medzi internetovými nadšencami je minimum vegánov, keďže vegánske jedlá ostali, aj keď ostatné nebolo.
  • tričká boli tento rok krajšie ako minulý.
  • Max má podobný názor, ako ja tu . Facebook je pre priateľov a osobné veci, LinkedIn pre business kontakty. Prosím nezmiešavať.
  • coveritlive som nakoniec nevyužil, nebol čas
  • rakúski priatelia boli trochu stratení, tak ako minulý rok, je táto akcia hlavne pre Slovákov a po slovensky.
  • Môj Dell Latitude E4200 s prídavnou batériou skutočne vydržal celý deň bez nabitia, ako sľuboval.
  • zato iPhone zamrzol práve pri ukazovaní video sprevodcu po Bratislave. Chcelo by to FW upgrade.
  • Veľké poďakovanie patrí organizátorom a sponzorom. Nič samozrejme nie je také krásne, ako po prvýkrát, ale snáď sme sa nestretli naposledy. Alebo, ako napísal Embuck, keď nič, aspoň sme sa stretli. :-)
Posted February 22nd, 2009 in Internet, Marketing. Tagged: .

Comments are closed.